Pilates Adakah Badan Baik - Bagaimana ini Workout Amazing Akan Pastikan Anda selesema Percuma Winter ini!

Pilates Adakah Badan Baik - Bagaimana ini Workout Amazing Akan Pastikan Anda selesema Percuma Winter ini!

Sekarang bahawa ia adalah musim selesema, ia adalah penting untuk kita menjaga kesihatan kita dengan makan dengan baik, mendapat banyak rehat, dan bersenam. Kita semua tahu bahawa makanan tertentu membuat badan berkembang maju manakala yang lain meletakkan kami dalam kemerosotan. Sama dengan baik, kita tahu senaman membantu kita berasa lebih bertenaga dan kekal cergas. Apa yang boleh datang sebagai satu kejutan, bagaimanapun, adalah bahawa program senaman tertentu boleh memastikan sistem imun anda sihat juga.

Ambil Pilates sebagai contoh. Selebriti, ahli sukan profesional, dan peminat kecergasan sekali terima Pilates untuk otot tona dan abs yang kukuh, tetapi adakah anda tahu bahawa mengamalkan Pilates sebenarnya membantu menghalang anda daripada sakit?

Joseph Pilates menjadikan landasan bagi kaedah Pilates sambil magang di England dan cenderung kepada tentera yang cedera semasa Perang Dunia I. Pilates dicipta mesin senaman sendiri dengan penipuan air untuk katil hospital, membolehkan pesakit terlantar untuk melaksanakan terhadap rintangan, satu inovasi yang membawa kepada beliau reka bentuk peralatan kemudian. Apabila wabak influenza melanda England pada tahun 1918, membunuh beribu-ribu orang, tidak seorang pun daripada pelatih Joe meninggal dunia; ini, beliau mendakwa, memberi keterangan kepada keberkesanan sistemnya. Sebab bagi fenomena ini adalah bahawa Pilates memberi tumpuan kepada penjajaran, kekuatan, dan kestabilan tulang belakang, bersalut dalam yang merupakan sistem saraf pusat. Ia adalah sistem ini yang bertanggungjawab untuk fungsi bunyi setiap organ dalam badan. Apabila tulang belakang tidak seimbang dan lemah, begitu juga fungsi imun kita. Sebaliknya, apabila tulang belakang betul stabil dan disokong, fungsi imuniti dan organ kami dipertingkatkan dengan ketara. Pilates juga berfungsi untuk meregangkan otot-otot dan melancarkan peredaran melalui pernafasan yang berkesan dan cekap dan pergerakan cecair. Pernafasan ini membawa lebih banyak oksigen kepada otot, mewujudkan sel-sel sihat seluruh tubuh dan akhirnya meningkatkan sistem imun; Dengan cara ini, Pilates berfungsi untuk melegakan tekanan, yang kita semua tahu banyak menyumbang kepada ketidakupayaan badan kita untuk melawan penyakit dan penyakit.

Satu lagi perkara yang perlu dipertimbangkan ialah bagaimana Pilates boleh membuat anda berasa mental. Satu prinsip utama dalam Pilates adalah belajar bagaimana menggunakan minda untuk mengawal otot, asalnya dikenali sebagai "Contrology." Melalui senaman Pilates, otak menghasilkan lebih banyak bahan kimia yang penting untuk kesejahteraan kita, seperti serotonin dan endorfin. Inilah yang membuatkan kita berasa hebat dan juga memastikan bahawa otak kita berfungsi dengan baik. Terdapat penyelidikan yang ketara untuk menyokong bahawa bekerja minda dan badan bersama-sama juga boleh membantu untuk mencegah penyakit penuaan seperti Alzheimer.

Pilates bukan sahaja akan membuat anda berasa hebat, tetapi badan anda akan menjadi sihat di bahagian dalam dan anda akan kurang terdedah kepada penyakit. Dan kerana ia adalah bebas tekanan pada sendi, Pilates adalah pilihan yang sangat baik untuk hampir setiap badan, dari orang tua kepada atlet berpengalaman. Jadi, ingat untuk makan sayur-sayuran anda, tinggal berehat dan terhidrat, dan masukkan dos harian Pilates untuk menjaga tubuh anda bebas daripada penyakit selesema dan bahagia. Untuk maklumat lanjut mengenai Pilates, dan apa yang ia boleh lakukan untuk anda, http://www.bolderpilates.com.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar